Prašome, išjungti reklamos blokavimą savo naršyklėje ir perkrauti šį puslapį.
Perkrauti puslapįTyrimas parodė, kad geriau besimankštinančių mokinių pažinimo gebėjimai atliekant įvairias užduotis buvo iki 20 % geresni, palyginti su mažiau besimankštinančiais bendraamžiais.
Notingemo Trento universiteto sporto mokslininkai nustatė, kad vidutiniškai pajėgiausi 12-13 metų jaunuoliai, susidūrę su iššūkiais, pasižymėjo geresniu dėmesiu, suvokimu, atmintimi ir aukštesnio lygio sprendimų priėmimu bei sudėtingu mąstymu.
Atlikdama tyrimą komanda siekė išsiaiškinti, kaip vienos valandos trukmės kūno kultūros pamoka - konkrečiai futbolo - gali padėti pagerinti mokinių pasiekimus klasėje.
Naudodami įvairius kognityvinius testus prieš ir po fizinio lavinimo, tyrėjai nustatė, kad darbinė atmintis - nedidelio kiekio informacijos išlaikymas - pagerėjo maždaug dešimčia procentų tiems mokiniams, kurie daugiau laiko praleido užsiimdami vidutinio intensyvumo ir intensyvia veikla.
Tačiau tyrimo metu jie taip pat pastebėjo, kad nepriklausomai nuo fizinio lavinimo pamokos, fiziškai pajėgiausi vaikai - matuojant pagal atstumą, įveiktą per atskirą dieną vykusį maršrutinio bėgimo testą - apskritai pasižymėjo geresniais gebėjimais atliekant visus pažintinių funkcijų testus.
Jų dėmesio, suvokimo, atminties ir vykdomųjų funkcijų užduočių rezultatai buvo vidutiniškai 10-20 proc. geresni nei jų mažiau fiziškai pasirengusių bendraamžių, jie pasiekė tikslumą ir greičiau reagavo.
Testuose, kuriuos atliko 76 mokiniai, buvo vertinamas susikaupimas, informacijos išsaugojimas ir aptikimas, aukštesnio lygio sprendimų priėmimas ir sudėtingas mąstymas, kurie, pasak tyrėjų, yra labai svarbūs klasėje.
Nustatėme, kad geriau besimankštinantys vaikai pasiekė geresnių rezultatų pagal įvairius rodiklius, kurie laikomi svarbiais akademiniams pasiekimams ir veiklai mokykloje."
Pagrindinis tyrėjas Lukas Gilbertas (Luke Gilbert), Notingemo Trento universiteto Mokslo ir technologijų mokyklos darbuotojas.
Jis sakė: "Mūsų tyrimas rodo, kad jaunimas yra labai atsakingas už fizinę būklę. Be to, kadangi fizinis lavinimas daugeliui jaunuolių yra vienintelė galimybė užsiimti vidutinio sunkumo ir sunkia fizine veikla ir ugdyti savo fizinę formą, tai dar labiau pabrėžia fizinio lavinimo vertę ir svarbą."
"Tai buvo pirmasis tyrimas, kuriame konkrečiai nagrinėta, kaip kūno kultūros pamoka gali paveikti pažinimą, o tai svarbu atsižvelgiant į tai, kad pažinimas turi įtakos gebėjimui mokytis ir siekti rezultatų mokykloje.
Kartais mokyklose fiziniam lavinimui skiriama mažiau laiko, o daugiau dėmesio skiriama akademiniams dalykams, o tai gali būti priešinga mokinių pasiekimams.
Nors įrodymai rodo, kad fizinis aktyvumas teigiamai veikia jaunų žmonių pažintines funkcijas, žinome, kad labai svarbu yra fizinio aktyvumo intensyvumas, trukmė ir rūšis. Ateityje norėtume geriau suprasti, kaip įvairios fizinio aktyvumo rūšys gali paveikti pažinimą, taip pat kaip fizinis aktyvumas galėtų būti optimizuotas atsižvelgiant į galimą kognityvinę naudą."
Dr. Simonas Cooperis, Notingemo Trento universiteto mokslininkas
Šaltinis: https://www.news-medical.net/news/20230518/Study-Fittest-youngsters-show-superior-ability-in-all-cognitive-tasks.aspx